YAPRAK SARMA

Herkesin çok sevdiği yaprak sarmayı büyük kızım  Başak' ın  bu hafta sonu kutlanacak olan doğum günü partisi için yaptım. Yaprak sarması herkesin severek yediği ancak yapması çok zor ve yorucu olan bir yemek türümüz. Bizim evde çok seviliyor. Tabi çocuklar yiyince bende severek yapıyorum. Şimdiye kadar yaprak sarmasından hep tam puan aldım. Bakalım sizler kaç puan vereceksiniz. İşte sarmamız.
                                
     Yapım aşamalarına gelince;
 
 
Ben malzemelerde ölçü kullanmıyorum. O yüzden size tarifini ölçüsüz yazacağım. Bir gün önce salamura edilmiş yaprağımı bir leğene çıkarıp su ile ıslatarak tuzunu bırakması için beklettim.
İçine ise ben 5 baş kuru soğanı ince ince doğradım. Daha sonra orta boy 5 tane domates rendeledim. Pirincimi yıkayıp ekledim. Maydanozları ince ince kıydım. (Maydanoz isteğe bağlı ben yaklaşık çeyrek demet kullandım.) Baharat olarak pul biber, kara biber ve çok az kimyon kullandım. Tuzunu ve 1 yemek kaşığı salça ilave ettikten sonra 1 adet limon sıktım. Son olarak yaklaşık bir su bardağı sıvı yağ ekledim.(Ben ayçiçek yağı ile zeytin yağını yarı yarıya kullandım. Malzemelerimizi iyice karıştırdıktan sonra hemen sarmaya başlayabiliriz. (İçimizi pişirmiyoruz.)Kolay gelsin.
 
                             
  
                            

                                                                           Afiyet Olsun...